اخبار سایت بلاگ اسکای
اخبار سایت بلاگ اسکای

اخبار سایت بلاگ اسکای

پرشین بلاگ تولدت مبارک

 پرشین بلاگ هم شمع‌های 4 سالگی‌اش را فوت کرد.

این خبری مسرت‌بخش برای کاربران سایت‌های اینترنتی بالاخص سرویس‌های وبلاگ ایرانی است. در گذشته نه چندان دور، بسیاری از کاربران، به سرویس‌های ایرانی اعتماد چندانی نداشتند، چرا که گمان می‌کردند با گذشت مدت زمان کوتاهی ممکن است خدمات این سرویس‌ها متوقف شود. اما سایت‌هایی مانند BlogSky و پرشین‌بلاگ با صبر و پایداری بسیار و غلبه بر مشکلات، روی این نظر ناصواب خط بطلان کشیدند. حالا جامعه اینترنتی می‌داند که می‌تواند در عرصه خدمات اینترنتی برروی سرویس‌های ایرانی حساب ویژه‌ای باز کند. قطعا پرشین‌بلاگ یکی از مصادیق این ادعاست. گروهی که پرشین بلاگ را بنیان نهادند، و گروهی که در حال حاضر مدیریت آن را در دست دارند هر دو سهم به سزایی در توسعه جامعه مجازی فارسی داشته‌اند هر چند که این سهم را آسان بدست نیاورده‌اند. BlogSky بخوبی به مشکلات فراوانی که در بیش از چهار سال گذشته بر سر راه سروس‌دهنده‌ها از جمله پرشین بلاگ وجود داشته است واقف است، چرا که خود نیز در طی این مدت با این مشکلات دست به گریبان بوده است.

اگر وبلاگ را پدیده‌ای فرهنگی بدانیم که قطعا چنین است، خدمات دهندگان وبلاگ، بسترسازان این جامعه فرهنگی هستند. متاسفانه فعالیت های فرهنگی در جامعه ما از حمایت لازم برخوردار نیست و تنها عشق و علاقه بانیان این فعالیت‌هاست که منجر به ادامه راه آنها می‌شود. سرویس‌های وبلاگ نیز طی چند سال گذشته مانند سایر فعالیت های فرهنگی نه تنها حمایت نشده‌اند بلکه از جانب عوامل مختلف تحت فشار بوده‌اند و حتی گاهی از سوی بداندیشان آماج تهمت‌های ناروا واقع شده‌اند.

امروز BlogSky با آگاهی از مسایل و مشکلات حاکم بر جامعه اینترنتی، همدلی و همکاری میان سرویس‌های وبلاگ از جمله BlogSky، پرشین‌بلاگ و بلاگفا را رمز موفقیت در مواجهه با مشکلات آینده می‌داند. نیز می‌داند که موفقیت هر کدام از این سرویس‌ها به موفقیت سایرین کمک می‌کند، از همین روست که از خوشحالی پرشین‌بلاگی‌ها شادمان است و تبریکات صمیمانه خود را همراه با بهترین آرزوها تقدیم پرشین‌بلاگ، بانیان، مدیران و کاربران آن می‌کند.

پرشین بلاگ تولدت مبارک